Page 15 - BeeLife12
P. 15
BEELIFE | RÖPORTAJ
Siz de hizmet sektöründe yer eğer insanları sevmiyorsanız,
alan bir firmasınız ve işinizde onları anlamayıp empati Son olarak, yaşam alanlarımızı
müşteri memnuniyeti esas. yapamıyorsanız zaten bu ufak dokunuşlarla nasıl
Size gelen müşterilerin işlerden uzak durun. Ben bize özel bir hale getiririz?
istekleri ile tasarlanan aksine zor müşteriyi daha
ürünün uygulaması çok severim. Sizi zorladıkça İş, ev, ofis, kafe ve restoran
arasında farklılıklar olması daha çok araştırır daha çok işletmelerimizin tasarımları
ile ilgili sizden küçük tüyolar
gerektiğinde, bu durumu öğrenirsiniz. Önemli olan alabilir miyiz?
müşteriye nasıl açıklarsınız? karşılıklı iyi niyettir. En zor
müşterilerimden biri ile
Bu iki şekilde karşımıza (asla bunun işini bitiremeyiz Ben bu konuya uzmanlık alanım
çıkıyor. Bazen müşterimiz demişimdir) iş bittikten sonra olan mobilyalar ile cevap
verebilirim. Eski koltukların
ya teknik olarak mümkün ayda bir yemeğe gitmeyi kumaşları veya eski mobilyaların
olmayan ya da uygulanırsa rutin hale getirdik. Sağ renklerinin değiştirilmesi ortama
şık durmayacak taleplerle olsun yaptığı tüm acımasız
geliyor. Teknik olarak eleştiriler beni daha iyiye bambaşka bir hava katacaktır.
olmayacaksa zaten gitmeye zorladı. İnanın bir mobilyanın sadece
kulplarını değiştirerek bile çok
açıkladıktan sonra müşteri Kurumsal müşterilere farklı bir algı yaratabilirsiniz.
anlıyor ve yine onun istediği gelince; bu tamamen kurum Lakin eğer mekanınızı komple
tasarımı sadece olabilir hale ve işin niteliği ile alakalı. Özel
getiriyoruz. Sorun ikinciler. kurum ve tüzel kurumlar değiştirmeye karar verirseniz
Özellikle karı-koca farklı arasında işleyiş çok farklı. de; ufak bir tavsiye; “Kesinlikle
bir uzmandan destek alın.’’
şeyler istiyorlarsa çok büyük Tüzel kurumlarla yaptığımız Eğer mesleğiniz bu iş değilse
sorunlar çıkıyor. Toplantı işlerde daha çok prosedür ve ve çevrenizin yönlendirmesiyle
odamızda barıştırdığım bürokrasi olduğundan biraz
çok müşterim olmuştur. daha yavaş ilerlerken, özel değil de bir uzman ile
Sonucu şık olmayacak bir kurumlarda daha yaratıcı çalışırsanız; o kişiye vereceğiniz
ücret işin sonunda size katbekat
isteği müşteriye söylemek işler ortaya çıkarma şansımız geri dönecektir.
zor. Eğer daha iyi bir örnek oluyor.
sunamıyorsanız zaten
yapacak bir şey yok ama
biz genelde iyi alternatifler
sunarak ikna etmeye
çalışıyoruz. Burada bazı
meslek sırları var tabii ama
kendimi bu konuda ele
veremeyeceğim.
Bireysel ve kurumsal
müşteriler arasında tercih
yapmanız gerekse tercihiniz
hangisinden yana olur?
Her ikisinin de artı ve
eksileri var. Bireysel müşteri
ile aile gibi oluyorsunuz.
İnsanımız çok sabırsız. Bugün
sözleşmeyi yapan yarın
ürünlerim gelsin istiyor. Hızlı
olsun, en iyi kalitede olsun,
ekonomik olsun vs. istekler
olabiliyor. Bunları şikayet gibi
algılamayın. Bu işin doğası
bu... Başta da dediğim gibi
Bu keyifli sohbet için teşekkür
ederiz…
15