Page 15 - BeeLife12
P. 15

BEELIFE  |  RÖPORTAJ


        Siz de hizmet sektöründe yer  eğer insanları sevmiyorsanız,
        alan bir firmasınız ve işinizde  onları anlamayıp empati             Son olarak, yaşam alanlarımızı
        müşteri memnuniyeti esas.       yapamıyorsanız zaten bu              ufak dokunuşlarla nasıl
        Size gelen müşterilerin         işlerden uzak durun. Ben             bize özel bir hale getiririz?
        istekleri ile tasarlanan        aksine zor müşteriyi daha
        ürünün uygulaması               çok severim. Sizi zorladıkça         İş, ev, ofis, kafe ve restoran
        arasında farklılıklar olması    daha çok araştırır daha çok          işletmelerimizin tasarımları
                                                                             ile ilgili sizden küçük tüyolar
        gerektiğinde, bu durumu         öğrenirsiniz. Önemli olan            alabilir miyiz?
        müşteriye nasıl açıklarsınız?   karşılıklı iyi niyettir. En zor
                                        müşterilerimden biri ile
        Bu iki şekilde karşımıza        (asla bunun işini bitiremeyiz        Ben bu konuya uzmanlık alanım
        çıkıyor. Bazen müşterimiz       demişimdir) iş bittikten sonra       olan mobilyalar ile cevap
                                                                             verebilirim. Eski koltukların
        ya teknik olarak mümkün         ayda bir yemeğe gitmeyi              kumaşları veya eski mobilyaların
        olmayan ya da uygulanırsa       rutin hale getirdik. Sağ             renklerinin değiştirilmesi ortama
        şık durmayacak taleplerle       olsun yaptığı tüm acımasız
        geliyor. Teknik olarak          eleştiriler beni daha iyiye          bambaşka bir hava katacaktır.
        olmayacaksa zaten               gitmeye zorladı.                     İnanın bir mobilyanın sadece
                                                                             kulplarını değiştirerek bile çok
        açıkladıktan sonra müşteri      Kurumsal müşterilere                 farklı bir algı yaratabilirsiniz.
        anlıyor ve yine onun istediği   gelince; bu tamamen kurum            Lakin eğer mekanınızı komple
        tasarımı sadece olabilir hale   ve işin niteliği ile alakalı. Özel
        getiriyoruz. Sorun ikinciler.   kurum ve tüzel kurumlar              değiştirmeye karar verirseniz
        Özellikle karı-koca farklı      arasında işleyiş çok farklı.         de; ufak bir tavsiye; “Kesinlikle
                                                                             bir uzmandan destek alın.’’
        şeyler istiyorlarsa çok büyük   Tüzel kurumlarla yaptığımız          Eğer mesleğiniz bu iş değilse
        sorunlar çıkıyor. Toplantı      işlerde daha çok prosedür ve         ve çevrenizin yönlendirmesiyle
        odamızda barıştırdığım          bürokrasi olduğundan biraz
        çok müşterim olmuştur.          daha yavaş ilerlerken, özel          değil de bir uzman ile
        Sonucu şık olmayacak bir        kurumlarda daha yaratıcı             çalışırsanız; o kişiye vereceğiniz
                                                                             ücret işin sonunda size katbekat
        isteği müşteriye söylemek       işler ortaya çıkarma şansımız        geri dönecektir.
        zor. Eğer daha iyi bir örnek    oluyor.
        sunamıyorsanız zaten
        yapacak bir şey yok ama
        biz genelde iyi alternatifler
        sunarak ikna etmeye
        çalışıyoruz. Burada bazı
        meslek sırları var tabii ama
        kendimi bu konuda ele
        veremeyeceğim.

        Bireysel ve kurumsal
        müşteriler arasında tercih
        yapmanız gerekse tercihiniz
        hangisinden yana olur?


        Her ikisinin de artı ve
        eksileri var. Bireysel müşteri
        ile aile gibi oluyorsunuz.
        İnsanımız çok sabırsız. Bugün
        sözleşmeyi yapan yarın
        ürünlerim gelsin istiyor. Hızlı
        olsun, en iyi kalitede olsun,
        ekonomik olsun vs. istekler
        olabiliyor. Bunları şikayet gibi
        algılamayın. Bu işin doğası
        bu... Başta da dediğim gibi

                                                                             Bu keyifli sohbet için teşekkür
                                                                             ederiz…
                                                                                                                 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20