Page 77 - BeeLife13
P. 77

BEELIFE  |  HUKUK





                    Söz konusu araç değer kaybı tazmininin    gerekmektedir. Eğer Sigorta Tahkim
                    iki yolu olduğunu söyleyebiliriz.         Kuruluna yapılan başvuru olumlu
                    Bunlardan birincisi genel dava yolu       sonuçlanırsa, bahsi geçen sigorta şirketi
                    ile değer kaybı talep etme iken bir       zarar ödemek zorunluluğu ile karşı
                    diğeri de Sigorta Tahkim Komisyonuna      karşıya kalır. Doğacak uyuşmazlıklar
                    başvuru yapılmasıdır. Sigorta Tahkim      ile ilgili karar, 5684 sayılı Kanun’un
                    Komisyonu hakkında kısa bir bilgi         30. maddesinin 16. fıkrasına göre
                    verecek olursak, sigorta ettiren ve ilgili   komisyon tarafından tebliğ edilmektedir.
                    sigorta sözleşmesinden fayda sağlayan     Uyuşmazlık miktarı 5.000 TL’ye kadar
                    kişiler arasında ortaya çıkabilecek       olan hakem kararları kesindir ve onlara
                    anlaşmazlıkların kolayca ve hızlıca       itiraz edilemez. Uyuşmazlıkların Sigorta
                    çözülebilmesi için kurulmuş bir           Tahkim Komisyonunca incelenmesi ve
                    komisyon olduğunu söylemek mümkün.  değerlendirilmesinin bir diğer avantajı
                    Değer kaybı için Sigorta Tahkim           da, başvurulan konudan bağımsız olmak
                    Komisyonuna başvurabilmek için belli      suretiyle en fazla 4 ay içerisinde sonuca
                    başlı başvuru şartları ve bir başvuru     ulaştırmanın zorunlu olması kaydıdır.
                    usulü bulunmaktadır. Sigorta Tahkim
                    Komisyonu’na başvuru gerçekleştirmek      Araç değer kaybı davası açabilmek
                    için öncelikle ilgili sigorta şirketine   için tüm bu hususların yanı sıra aynı
                    yapılan başvurunun tatmin edici           zamanda araçtaki hasarlı parçaların
                    olmaması, yetersiz olması ya da 15        daha önceden hasara uğramamış
                    gün içinde ilgili sorunun çözülememiş     parçalar olması, onarım veya yenileme
                    olması gerekir. Başvurunun yapılabilmesi  işleminden geçmemiş olması
                    için şikayetçi tarafın daha önce          gerekmektedir. Bununla birlikte bahsi
                    Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne        geçen kazadan önce araçta herhangi bir
                    başvurmamış olması ve şikayetini sigorta  hasar kaydının bulunmaması da bir diğer
                    şirketine yazılı olarak beyan etmiş olması  önemli husustur.













































                                                                                                                 77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82