Page 67 - BeeLife13
P. 67
BEELIFE | EKONOMİ
Diğer taraftan, özellikle ayrıca insan faktöründen yanı sıra 4734 sayılı Kanun’a
günden güne değişen kaynaklanan hataların göre yapılacak ihalelerde,
teknolojik koşullar, ihtiyaçlar, asgariye indirilmesiyle ihalenin başlangıcından
küreselleşen ekonomik süreçteki aksaklıkların ortadan sözleşmenin imzalanmasına
pazar ve kamu alımları kaldırılması hedeflenmektedir. kadar olan süre içinde idarece
politikalarındaki değişiklikler, Söz konusu değişiklikler ile yapılan işlemlerde mevzuata
kamu ihale mevzuatında birlikte EKAP’a kayıtlı olmayan aykırılık bulunduğuna ilişkin
sık sık değişiklik yapılması Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı itirazen şikayet başvurularını
sonucunu doğurmakta gerçek kişiler ile Türkiye incelemek ve sonuçlandırmak
olduğundan, ihale hukuku Cumhuriyeti kanunlarına ile bu kanuna ve Kamu İhale
veya daha geniş bir ifadeyle göre kurulmuş tüzel kişiler, Sözleşmeleri Kanunu’na ilişkin
kamu alımları hukuku, aynı 01.01.2015 tarihi itibariyle ön bütün mevzuatı, standart
zamanda dinamik bir alanı yeterlik dokümanı veya ihale ihale dokümanlarını ve tip
ifade etmektedir. Bu türden dokümanını satın alamayacak sözleşmeleri hazırlamak,
mevzuat değişiklikleri yalnızca ve dolayısıyla ihalelere geliştirmek ve uygulamayı
ülkemize özgü bir durumu katılamayacaktır. yönlendirmekle görevli
yansıtmayıp, kamu alımları olduğu, kurumun karar
hukukunun dinamik bir Yine; 4734 sayılı Kanun’un organının Kamu İhale Kurulu
alan olması aynı zamanda, yürürlüğe girmesiyle, kamu olduğu ve kurul ve kurumun
Avrupa Birliği kamu alımları ihale hukuku alanında yetkilerini, düzenleyici işlemler
hukukunda dördüncü zorunlu bir idari başvuru yolu tesis ederek ve özel nitelikli
nesil direktiflerin yürürlüğe mekanizması oluşturulmuş kararlar alarak kullanacağı
konulması sonucunu ve idarenin eylem veya hükme bağlanmıştır.
doğurmuş ve üye devletler işlemlerinden dolayı zarara
de bu doğrultuda ulusal uğrayan ya da zarara uğrama Kamu ihalelerinde yargı
mevzuatlarını birçok kere ihtimalleri bulunanların, öncesi denetimin amacı,
değiştirmiş bulunmaktadır. yargısal incelemeden önce mümkün olan en kısa
idareye şikayet ve Kamu İhale sürede ihale sürecinde
5812 sayılı Kanun ile Kamu Kurumuna itirazen şikayet ortaya çıkan uyuşmazlıkların
İhale Kurumuna elektronik başvurusunda bulunma çözüme kavuşturulmasıdır.
ihalenin gerçekleştirilmesine zorunluluğu getirilmiştir. Bu Gerçekten bu tür bir zorunlu
ilişkin görevler de verilmiş, çerçevede, kamu ihalelerinden idari başvuru yolunda,
kurum tarafından Elektronik doğan uyuşmazlıklarda sözleşme öncesi ortaya çıkan
Kamu Alımları Platformu idareye şikayet başvurusu, uyuşmazlıkların seri ve etkin
(EKAP) 2010 yılında kuruma itirazen başvurusu bir şekilde sonuçlandırılması
devreye alınmak suretiyle, ve nihayetinde, kurum amaçlanmaktadır. Bu
ülkemizde elektronik tarafından yapılan incelemeler şekilde yargının da iş yükü
ihalenin gerçekleştirilmesine sonucunda alınan kurul hafifletilmekte ve aynı
yönelik olarak önemli kararlarına karşı yargısal zamanda ihale sürecinde idare
bir adım atılmıştır. İhale inceleme yolu olarak, üçlü tarafından gerçekleştirilen
sürecinin mümkün olduğu bir inceleme mekanizması eylem ve işlemler nedeniyle
ölçüde elektronik ortama yürürlüğe sokulmuş hak kaybına uğradığını
taşınmasıyla; idareler ve bulunmaktadır. iddia edenler, yargılama
istekliler açısından uygulama sürecine göre çok daha
birliğinin sağlanması, Bu çerçevede; 4734 kısa sürede başvurularının
uygulama standartlarının sayılı Kanun’un 53’üncü sonuçlandırılmasını
yerleştirilmesi, ihalelerde maddesinde kurumun sağlayabilmektedir.
yeterli katılım ve rekabet görevleri sayılmış olup,
koşullarının sağlanması maddede diğer görevlerinin
67